איך להיות פחות רגיש בעזרת כלי של NLP

אז מי כמוני יודע מה זה להיות רגיש וכמה כלים חיפשתי בכל השנים בשביל למצוא איך להיות פחות רגיש.
לחיות בצורה שכל רגע אתה עלול להיפגע ממשהו או ממישהו שאמר לך דברים שלא בצורה עדינה ולסחוב את זה איתך כל היום.
נדמה שלא משנה מה תעשו או מה תחשבו תמיד יגיע משהו שיגרום לכם להרגיש שוב את הרגש הזה של הפגיעה שפשוט אי אפשר להשתחרר ממנה.

אנשים רגישים מאד

אנשים רגישים מאד סוחבים איתם כל היום או את משקעי העבר או תחושה של חוסר ביטחון עצמי הנובעת ממה שהם חושבים על עצמם, הערכה עצמית נמוכה או סתם רגישות גדולה מאד להתנהגות של הזולת או מתן משקל גדול מידי למה שאנשים אומרים להם.

על ידי כך שהם מכוונים בעצם לשים לב (הרבה יותר מידי) לזולת, הם גורמים לעצמם להיות במוקד העניינים של אנשים מסויימים ויכולים להפגע מהערה פעוטה שלא היתה מזיזה לאיש אחר שהיה באותה סיטואציה או לנהל ויכול כואב מאד עם קולגה או חבר.

אנשים רגישים מאד שמים לב לכל הכוונות הנסתרות של האדם

למה אני מתכוון? כאשר אנשים מדברים, אנו שומעים אותם ומבינים את הכוונה שלהם במודע. תת המודע עובד אחרת, הוא מקשיב למהירות הדיבור, להטעמה של מילים, מנטר את האנרגיה של האדם העומד מולך ושם את הכל בתבניות. אם אני איש רגיש מאד שיודע שאני יכול להפגע בקלות התהליך הזה קורה לי גם במודע (בצורה מסוייימת) ואז אני נותן פרשנויות מוטעות לדברים אשר נאמרים לי.

אני אנתח ואחשוב על כל דבר אשר נאמר לי וכל דבר שאני אמרתי (הצד השני של המטבע של להפגע מהר זה לפחד לפגוע ולתת לאדם שמולי להרגיש כמו שאני לא רוצה להרגיש…)

אני במודע אשים לב לכל "פיפס" שיוצא מהפה של האחר ואחשוב איך זה קשור אלי, אפילו אם הוא נושם כבד מידי, מסתכל על דברים אחרים כשהוא מדבר איתי או מדבר עם הידיים.
במקרה שמישהו תוקף אותי אז בכלל "הסרט" שלי יהיה חזק ואני אתעסק במה שהיה כל היום ואריץ את הסיטואציה במוחי אלפי פעמים.

איך להיות פחות רגיש – כלים כדי לקחת דברים בקלות:

אז היום אני רוצה לתת 2 כלים אשר עוזרים לי להתמודד עם אנשים.

כלי ראשון הוא לקחת את היכולת שלכם להגדיל דברים ולנפח אותם אבל לכיוון חיובי!!!

אם יש לנו יכולת כל כך טובה לנפח דברים, להגביר את עוצמת הקול (בראש שלנו)  של מישהו שאמר לי משהו לא יפה

להגדיל (שוב בראש) את התמונה שלו עד שהוא הופך ענק ואני הופך קטן – מה שבתורו מגדיל את רגישות הפגיעה שלי

בואו ונשתמש ביכולת הזו כדי להקטין את הפגיעה

בשיטת ה- NLP מדברים על היכולות הללו וקוראים להם: "תת מאפייני החוויה"

אז בואו נראה איך אני יכול לשנות את הסרט שרץ לי בראש על מישהו שדיבר אליך לא יפה.

תמונה:

ברגע שאני רוצה להתחיל את הסרט בראש אני אריץ אותו בשחור לבן, מטושטש ובגודל של ריבוע קטן מול העיניים שלי.

כלומר, אני אראה את כל החדר ובמרכז שלו ריבוע קטן מטושטש ובשחור לבן של הסיטואציה אשר קרתה לי.

שימו לב- איך אתם מרגישים עכשיו?

האם הרגש הוא יותר חזק או חלש?

איפה הוא נמצא בגוף ואיזה צבע יש לו. אתם יכולים אפילו להעביר את הריבוע לצד ימין או שמאל ולראות באיזה צד זה מרגיש לכם הכי נכון.

עוד דבר שאפשר לעשות זה להתמקד במאפיין אחד של האדם שמולי ולהגדיל אותו מעבר לכל פרופורציה.

יש לו אף גדול? תגדילו את האף שלו שימלא את כל החדר כשהוא אומר לכם בראש את הדברים שאמר.

כשאנחנו עושים זאת התמונה הופכת להיות מגוחכת נכון?

ככה גם הרגש משתנה!

אנחנו לא חייבים להיות תקועים כל הזמן עם אותה תמונה שבה מאיימים עלינו או צועקים עלינו, אנחנו הבמאים אז בואו נשנה את הסצינה!!

כלי שני הוא פשוט להבין מאיפה הבנאדם בא:

אני אסביר, לכל אדם יש סט מצומצם של התנהגויות במצבים מסויימים:

יש אנשים שכשתוקפים אותם הם הולכים אחורה, מדברים בשקט בנסיון להגן על עצמם ואפילו בוכים.

יש אנשים אחרים שההגנה בשבילם היא ההתקפה. כלומר ברגע שתוקפים אותם הם תוקפים בחזרה!

אנשים אלה מרימים את הקול, לוקחים כל פגם בך ושמים מולך מראה ועושים בעצם הכל כדי להראות שהם יותר חזקים ממך.

עכשיו, אם אני תוקף בנאדם כזה, הרי שכדאי לי לדעת מראש ולקחת בחשבון מה תהיה התגובה שלו, ואם היא באמת כמו שחשבתי (והיא תהיה ברוב המקרים) אז אני יודע שהוא לא מכוון התנהגות במיוחד בשבילי אלא פשוט פועל מתוך מנגנון שמושרש אצלו במשך שנים!

עכשיו אני כבר מקבל מילים ממנגנון ולא מהבנאדם…. כאן יותר קל לי לראות את הכוונה האמיתית של האדם (להגן על עצמו) ואני פחות אפגע או אפילו אעיר לו על זה.

בתור מטפל nlp יוצא לי לעבוד הרבה עם אנשים שלא יודעים איך להתגונן רגשית מול תקיפות של אנשים אחרים ואלו חלק מהדברים אשר אני עובד איתם בקליניקה כדי לגרום למצבים להיות פחות מרתיעים בשבילם ולפתח אצלם חוסן נפשי.

רוצים לדעת עוד? מוזמנים להתקשר אלי לשיחה ללא עלות ולהתייעץ.

התקשרו עכשיו למספר 052-3491672

 

סגור לתגובות.