ללמוד לקודד את המח מחדש

אימון אישי להצלחה

איך לבנות ביטחון עצמי בעזרת NLP

על מה נדבר במאמר זה?

איך לבנות ביטחון עצמי היא שאלה שכל אחד מאיתנו שואל את עצמו במהלך חייו. ביטחון עצמי הוא משאב חיוני מאוד עבור כל אחד וכל אחת, בכל גיל. כשמפלס הביטחון העצמי נמוך, קשה עד בלתי אפשרי למצות את הכישורים בתחום המקצועי, בניית זוגיות יציבה עלולה להיתפש גם היא כמשימה מאיימת ובנוסף אנשים חסרי ביטחון חווים בשכיחות גבוהה חרדות ודיכאונות. במקרים רבים היעדר הביטחון העצמי מוביל לכישלונות שמצידם מובילים לעוד כרסום בביטחון וכך נוצר מעגל שהופך את החיים לקשים יותר ויותר. 

בעזרת NLP ניתן לבנות ביטחון עצמי אמיתי – ולשפר את החיים. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי הסיבות לחוסר ביטחון והדרכים שבהן NLP בונה ביטחון יציב שמהווה בסיס להצלחות ארוכות טווח.

ביטחון עצמי נמוך

ביטחון עצמי נמוך עלול להיווצר עקב פידבקים שליליים או מקטינים במהלך הילדות. הבלטת כישלונות, ביקורתיות רבה מדי והתייחסות מזלזלת גם להצלחות (למשל, "בטח היה מבחן קל" כשהילד מקבל 90) – כל אלה מקשים מאוד על פיתוח ביטחון עצמי ברמה הדרושה.

גם דיבור שלילי או חשיבה פסימית באופן כללי פוגעים בביטחון העצמי. בחלק מהמקרים הגורם לבעיה הוא ייחוס חשיבות רבה מדי לדעות של אחרים – הצורך לקבל הכרה אמנם טבעי וקיים אצל כולנו, אבל כשהוא משתלט על האדם, התוצאה עלולה להיות תחושת נחיתות.

חוסר ביטחון עצמי

לפי כתב העת לפסיכולוגיה חברתית וקלינית, ביטחון עצמי נמוך הוא הסיבה העיקרית לחוסר היכולת לקחת סיכונים בריאים בחיים.

אנשים רבים עם ביטחון עצמי נמוך חוששים להיות נבוכים או שישפטו אותם על שהם עושים דברים שהם מחוץ לאזור הנוחות שלהם. פחד זה גורם להם להחמיץ הזדמנויות לצמיחה ולגילוי עצמי.

ביטחון עצמי הוא רק אמונה בעצמך וביכולות שלך. זה גם אומר להכיר בנקודות החוזק שלך ולא לתת לחולשות שלך להפריע להתקדמות שלך.

מהם הנזקים אשר עלולים להיווצר כתוצאה מביטחון עצמי נמוך?

חוסר ביטחון עצמי עלול ליצור צורך עז לְרָצות – מצב שבו האדם לא נאמן לעצמו אלא עושה הכל כדי לקבל פידבקים חיוביים מהסביבה. נזק אפשרי אחר הוא חוסר יכולת לקבל ביקורת, גם כשהיא מנומקת היטב ועשויה לסייע לאדם להשתפר. כמו כן ניתן להבחין במקרים רבים בקושי לקבל החלטות, בביקורת עצמית משתקת, בפגיעות רבה ובהימנעות ("אין טעם לפנות אליה, היא בטוח תסרב").

כאמור גם חרדות, ובפרט אלה השייכות לקבוצת החרדות החברתיות, הן תופעה שמאפיינת אנשים רבים בעלי ביטחון עצמי ירוד, וכך גם דיכאון.

בניית בטחון עצמי עם NLP – לא פתרון קסם, כן שיטה עם הצלחות מוכחות רבות

אימון NLP הוא דרך אפקטיבית במיוחד להעלות את מפלס הביטחון העצמי. חשוב להדגיש: לא מדובר בנוסחת קסם. אמנם לפעמים ישנה נטייה לחפש פתרון פלאי, מהסוג של "כל הסודות לחיזוק הביטחון העצמי", אבל כשמדובר על ביטחון עצמי כל הסודות הם זיהוי מדויק של מקורות הבעיה, שימוש מושכל בכלים אפקטיביים לשינוי דפוסי החשיבה ועבודה עם מאמן NLP מנוסה.

ה"סוד" של ה-NLP הוא היכולת של השיטה לשלוף מידע מתת המודע, וזאת באמצעות זיהוי דפוסי החשיבה של האדם. בהקשר זה חשוב לזכור שבלא מעט מקרים אנשים חסרי ביטחון עצמי לא יודעים באמת למה הם הגיעו למצב הזה, ולכן יש חשיבות רבה כל כך ליכולת לאתר במדויק את שורשי המצוקה.

לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים מלאו את הטופס הבא

איך לפתח ביטחון עצמי?

כאשר נשאלת השאלה : איך לפתח ביטחון עצמי, ישנם המון דרכים שונות להגיע לשם.

מאמן NLP מנוסה יכול להבטיח לכל אדם עם חוסר ביטחון עצמי שיפור משמעותי לטובה – וגם לקיים את ההבטחה.

הבסיס הוא כאמור זיהוי מדויק של האמונות השליליות שמונעות מהאדם לפתח ביטחון עצמי תקין. אמונות אלה עלולות להיות תוצאה של אירועים שליליים מהעבר, לעבור אלינו מהדורות הקודמים וגם להתבסס אצלנו עקב הרצון המובן להגן על עצמנו מפני כישלונות. השלב הבא הוא שינוי – הדרגתי, אבל מהיר יחסית – של הדרך שבה האדם מדבר על עצמו ועל החיים. דיבור חדש משנה את מבנה המערכת הנוירולוגית ובכך מייצר דפוסי חשיבה נכונים יותר שבהמשך הדרך מתורגמים לבחירות טובות יותר ולביטחון עצמי רב יותר.

במובנים רבים אימון NLP הוא גם אימון רגשי, שנעזר בכלים דוגמת דמיון מודרך שמסייעים לאדם להתמודד עם הרגשות השליליים שמציפים אותו. התוצאה: שינוי עמוק מאוד ולכן גם יציב מאוד, הן בחשיבה, הן בתחושות והן בהתנהגות.

איך בונים ביטחון עצמי ואילו מרכיבים בחיים משתפרים אחרי אימון NLP לבניית ביטחון עצמי?

השיפור שמושג בזכות אימון NLP לבניית ביטחון עצמי משתקף בכל המרכיבים הרלוונטיים. כך למשל ניתן לזהות אצל אנשים בלי ביטחון עצמי שפת גוף נרפית ומתגוננת, ואילו לאחר האימון היציבה זקופה יותר והנוכחות משדרת את האמונה החדשה של האדם ואת היכולת שלו להביא לידי ביטוי את כל החוזקות והיכולות שלו. כמו כן משתנה האופן שבו האדם מדבר, גם מבחינת הווליום וגם מבחינת האינטונציות. האדם גם לומד להתמודד עם חוסר הצלחות ולייחס אותן לנסיבות ולא למי שהוא, ובעיקר להתנסות ולחוות את החיים במלואם.

5 דרכים מוכחות לבנות ביטחון עצמי לאורך זמן

  • יומן הצלחות – רשימה של כל הדברים בהם הצלחתם ביום יום גורמת למוח שלנו להתמקד ולזכור בעוצמה את כל הדברים החיוביים שקרו לנו במשך היום ולחזק את ההערכה העצמית שלנו. אם עושים זאת לאורך זמן הדבר הופך להרגל והמחשבות החיוביות מקבלות יותר משקל בחיים וגם ברגעי משבר אפשר לחזור לרשימות, לקרוא אותן ולהתעודד ולקבל כח מהן!

  • אוכל – כן, שמעתם נכון! You Are What You Eat
    אם נאכל ג'אנק פוד, נמלא את הגוף בפחמימות ריקות ולא נדאג למה שנכנס לנו לגוף, גם המח שלנו יפעל בצורה לקוייה.
    תחשבו על מכונית מהסוג הטוב ביותר – נוצצת, 3000 כוחות סוס, מגיעה מאפס למאה ב-6 שניות. מדהים לא ?
    מה יקרה לביצועים שלה אם נמלא אותו בדלק לא נכון? או בדלק נכון אבל מהול במים?
    בדיוק ככה אנו ממלאים את הגוף ואת המח שלנו באוכל…

  • התמקדות בחוזקות שלנו – יש לנו נטייה במצבים קשים מול בני אדם אחרים להתמקד בכמה הם מוצלחים לעומתינו. הדבר בדרך כלל נובע ממעמד האדם שמולך בעינייך.כשאנו במצב כזה אנו נוטים להאדיר את הצד השני מה שגורם לנו להרגיש קטנים יותר מולו. אם אתמקד ביתרונות שלי עליו ובמה שאני חזק מולו, אני ארגיש אחרת לגמרי בכל עימות !

  • מדיטציה ודמיון מודרך– אנשים חושבים שמדיטציה היא רק כדי להשקיט את המח שלנו, אבל זה לא נכון.
    אני יכול לבחור במדיטציה לקחת מרכיב אחד חזק אצלי באישיות ופשוט להתמקד בו ולהגדיל אותו יותר ויותר עם כל נשימה שאני לוקח.
    זה כמו בלון שאני מנפח עד שהוא בגודל הרצוי לי. אז אם אני יודע שאני טוב בדיבור מול אנשים למשל, אני אגדיל את ההרגשה הזו בכל נשימה עד שאראה בעיני רוחי אותי מדבר ומחייך מול כל אחד לא משנה מה הסיטואציה. כך אני מאמן את המח שלי להגיב בצורה שאני רוצה בכל מצב בחיים

  • נשימות – צריך להבין: כל אחד בזמן אירוע מלחיץ משנה את קצב הנשימה שלו. הנשימה הופכת להיות מהירה יותר וכבדה יותר מה שמלחיץ יותר את המערכות בגוף וגורם ללחץ מיותר. מכירים את זה שדווקא במצבים מלחיצים אין לכם מילים ואח"כ , אחרי שעה שעתיים פתאום אתם הופכים להיות מומחים במה שרציתם להגיד?
    מה לעשות? אם אני במצב מלחיץ אני ארצה דבר ראשון לבדוק האם הנשימה שלי השתנתה, כלומר אני אדאג לנשום לאט מהאף ולהוציא אוויר לאט בחזרה ( מהאף או הפה זה לא משנה) הדבר מאותת לגוף שלי להרגע (אני ארשום פוסטים על נשימה בהמשך) וככה יש לי גישה למשאבים שלי בכל סיטואציה מלחיצה.

 

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות
מאמרים שאולי יעניינו אותך
לצאת מתקיעות בחיים

תקיעות בחיים

החיים במאה ה-21 מספקים לנו מצד אחד שלל הזדמנויות להגשמה, בכל התחומים, אבל מצד שני גם מייצרים בלא מעט מקרים רף ציפיות מאוד גבוה. למרות התחושה הרווחת שהכל אפשרי בימינו, יש לא מעט בני אדם שחווים תקיעות של ממש.

לקריאה »
דימוי עצמי נמוך

איך להיות פחות רגיש בעזרת כלי של NLP

אז מי כמוני יודע מה זה להיות רגיש וכמה כלים חיפשתי בכל השנים בשביל למצוא איך להיות פחות רגיש.
לחיות בצורה שכל רגע אתה עלול להיפגע ממשהו או ממישהו שאמר לך דברים שלא בצורה עדינה ולסחוב את זה איתך כל היום.
נדמה שלא משנה מה תעשו או מה תחשבו תמיד יגיע משהו שיגרום לכם להרגיש שוב את הרגש הזה של הפגיעה שפשוט אי אפשר להשתחרר ממנה.

לקריאה »
לצאת מתקיעות בחיים

איך להתגבר על פחד: שיטה שעובדת בכל פעם!

איך להתגבר על פחד היא שאלה אשר מעסיקה את רובנו בהרבה מקרים בחיים.
לכולנו יש מקרים אשר בהם אנחנו פוחדים ולא מסוגלים לשלוט במצב הרגשי שלנו.
הלחץ עולה,אנו מתחילים להזיע, הנשימה מתקצרת והמחשבות בראש מתחילות לרוץ לכל עבר, מה שבתורו מגדיל את מידת הלחץ שלנו מהמצב.

לקריאה »
טיפול בדמיון מודרך

אמונות מגבילות

אני רוצה להדגיש שכאן משהו שרוב האנשים לא באמת יודעים אותו: אלה לא האמונות המגבילות שאנחנו יודעים עליהן אשר מנהלות אותנו אלא דווקא אלו שאין לנו שום מושג עליהם ששולטות במה נחשוב ונרגיש בפרק זמן מסויים או בהחשפות למצב מסויים בחיים שלנו.

לקריאה »

לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים מלאו את הטופס הבא

Call Now Button